وقتی کمپین تبلیغاتی بخواهد دیجیتال شود

کمپین دیجیتال به زبان ساده

ساره موسوی

اگر یادتان باشد، قرار بود در ادامه‌ی مطلب برندسازی دیجیتال به زبان ساده، مطلبی هم درباره‌ی کمپین دیجیتال بنویسیم. خب، ما سر قرارمان بودیم و هستیم. پس با ما همراه باشید.

 

اول ببینیم که اصلا کمپین تبلیغاتی چیست

کمپین تبلیغاتی به طور خلاصه یعنی انجام دادن یک سری عملیات استراتژیک برای رسیدن به یک هدف خاص. 

ممکن است این هدف هر چیزی باشد: جذب مشتری بیشتر، آمارگیری، رساندن یک پیام یا خبر خاص، حل یک مسئله یا مشکل خاص و… 

این کمپین می‌تواند دیجیتال (بر بستر اینترنت و موبایل) باشد که یعنی انجام آن عملیات استراتژیک در فضای مجازی مثل وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های مجازی. می‌تواند غیردیجیتال باشد، مثل تبلیغ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، بیلبورد، تراکت و…

 

برای کمپین دیجیتال باید از کجا شروع کنیم؟

برای اجرای کمپین تبلیغاتی دیجیتال لازم است قبل از هر چیز بدانیم که اصلا چرا می‌خواهیم یک کمپین دیجیتال راه‌ بیندازیم و هدف یا اهداف‌مان را به خوبی بررسی کنیم؛ می‌خواهیم مخاطب بیشتری جذب کنیم، می‌خواهیم بازدید سایت‌مان بالا برود، می‌خواهیم در مورد محصول یا خدمتی خاص تبلیغ کنیم یا…

بعد از آن باید ببینیم که می‌خواهیم چه مقدار بودجه برای کمپین‌مان مصرف کنیم تا بتوانیم با ذهنی جمع و جور سراغ مرحله‌ی بعدی کار برویم.

 

به این سوال‌ها پاسخ دادیم، حالا باید چه کار کنیم؟

در این مرحله باید برویم سراغ استودیوهای خلاق دیجیتال. ایده‌پردازی، تدوین استراتژی محتوا، طراحی لندینگ‌پیج*، بنرها و دیگر کارهای گرافیکی مربوط به کمپین را باید به این تیم‌ها بسپاریم. 

آن‌ها ما را با توجه به اهداف و بودجه‌ای که می‌خواهیم استفاده کنیم، به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند. مشخص می‌کنند که چه نوع محتوایی (تصویری، ویدئویی یا متنی) و چه زبانی (محاوره، صمیمی، رسمی یا…) برای‌مان مناسب‌تر است، به یک کمپین‌ کوتاه‌مدت نیاز داریم یا بلندمدت، چه تبلیغاتی (تبلیغات بنری، تبلیغات ایمیلی، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی یا…) برای کمپین‌مان بهتر است و خلاصه کمک می‌کنند یک پکیج کامل داشته باشیم برای تحویل دادن به شرکت‌هایی که مسئولیت اجرای این کمپین‌ها را به عهده می‌گیرند (مانند شرکت صباویژن).

 

و بالاخره دیده بشویم

حالا نوبت اجرای کمپین است. می‌توانیم بنرها را در سایت‌های پربازدید قرار دهیم و تبلیغات بنری یا کلیکی خودمان را آغاز کنیم. سراغ تبلیغات ایمیلی برویم و کاربران اینترنت را به سمت لندینگ‌پیج خود هدایت کنیم. در حساب‌ اینستاگرامرهای پرنفوذ یا کانال‌های پربازدید تلگرام یا حساب‌های پرنفوذ دیگر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنیم. می‌توانیم در سایت‌هایی مثل آپارات، تبلیغات ویدئویی داشته باشیم یا به کمک شرکت‌هایی مثل تپسل در اپلیکیشن‌های پراستفاده دست به تبلیغ بزنیم و و و. 

 

از دست ما چه کارهایی برمی‌آید؟

ما هم تا به حال چندین بار به مشتریان‌مان در اجرای کمپین دیجیتال کمک کرده‌ایم که از نمونه‌های موفق آن، می‌توانیم به کمپین ۳۶۰ درجه و کمپین هندونه به شرط چاقوی صباویژن اشاره کنیم. در این کمپین‌ها، مسئولیت ایده‌پردازی، طراحی استراتژی کمپین، تولید محتوا، طراحی لندینگ پیج و بنر را به عهده داشتیم.

شما هم اگر به دنبال اجرای یک کمپین دیجیتال هستید، می‌توانید با خیال راحت، از طراحی کمپین تا تولید محتوای آن روی تیم ما حساب کنید و از طریق صفحه‌ی تماس وب‌سایت‌ با ما ارتباط برقرار کنید.

 

*لندینگ‌پیج در واقع یک صفحه‌ی کاملا جدا یا صفحه‌ای از صفحات وب‌سایت است که یا می‌خواهد در مورد یک موضوع، محصول یا خدمت خاص صحبت کند، یا می‌خواهد با هدف تبلیغات، اطلاعات خاصی از کاربران دریافت کند، یا حاوی هدیه‌ای خاص برای کاربران است و یا می‌خواهد ترافیک وب‌سایت‌ را افزایش دهد. برای ورود به این صفحه، در اکثر مواقع، کاربر بر روی یک بنر یا آگهی در یک وب‌سایت یا اپلیکیشن کلیک کرده و به این صفحه وارد می‌شود. به‌زودی در این‌باره مفصل‌تر برای‌تان می‌نویسیم. منتظر باشید.

@garousian_ir 

https://goo.gl/Q3MQaV

اشتراک‌گذاری
نظر خود را با ما در میان بگذارید