محتوا یعنی همه چیز - این قسمت: کلمات کلیدی

ساره موسوی

حتما مطلبی را که مدتی قبل در مورد کیفیت محتوا نوشته بودیم، به یاد دارید. در آن مقاله، نکاتی را یادآوری کردیم که با رعایت آن‌ها، محتوایی درست، با کیفیت و گیرا خواهید داشت. 
در مطلب این هفته هم می‌خواهیم باز به موضوع محتوی، بهینه سازی وب سایت و استفاده درست از کلمات کلیدی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بعد از کیفیت محتوا، دومین عامل مهم برای بهینه سازی وب‌سایت در موتورهای جستجو، اطلاع از کلمه‌های کلیدی رایج در کسب و کارتان است. ابزارهای متنوعی هستند که به شما کمک می‌کنند تا با کلمات کلیدی که مردم در مورد محتوای شما جستجو می‌کنند، آشنا شوید.

اگر می‌خواهید محتوای وب‌سایت شما دقیقا شامل کلمات کلیدی باشد که مردم در موتورهای جستجو به دنبالشان هستند، باید بتوانید محتوایی تولید کنید که به شکل موثری به دغدغه‌ها و سوالات‌شان در حوزه کاری شما پاسخ دهد.

برای مثال: اگر بخواهید مطلبی در مورد "پیشگیری از ملانوما" بنویسید، ممکن است فکر کنید که استفاده از اصطلاحات تخصصی و تکنیکی در مورد این موضوع، باعث می‌شود که زودتر در صفحات جستجو دیده شوید. اما جالب است بدانید که اکثر مردم، به جای استفاده از واژه‌ی "ملانوما" از واژه‌ی "سرطان پوست" استفاده می‌کنند و موتور جستجو، صرفا به همین دلیل، ممکن است سایت‌تان را نادیده بگیرد و یا در رتبه‌های پایین‌تر قرار دهد. پس این نکته را حتما به خاطر بسپارید که محتوای شما باید به زبان درستی نوشته شود، به زبانی که مشتریان یا کاربرانتان در هنگام جستجو، استفاده می‌کنند. 

اگر هنوز محتوای مورد نظرتان را آماده نکرده‌اید، یادتان باشد که حتما در مورد کلمات کلیدی مربوط به موضوع مورد نظرتان تحقیق کنید. و اگر در حال حاضر، محتوای آماده‌ای دارید، وقت آن رسیده است که ویرایشاتی انجام دهید و کلمات کلیدی درست را در آن وارد کنید.

شاید این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که چند بار باید از کلمات کلیدی استفاده کرد؟ واقعیت این است که هیچ تعداد دقیقی برای این کار وجود ندارد؛ حتی اگر چگالی کلمات کلیدی محتوای وب‌سایت‌تان بسیار علمی به نظر برسد و یا اگر شما درصد قابل توجهی از مطالبتان را پر بازدید کرده باشید؛ هیچکدام این کارها چیزی را تضمین نخواهند کرد. در واقع این باور غلطی است که هر چه قدر بیشتر از کلمات کلیدی در مطلب خود استفاده کنیم، وب‌سایت‌مان پر بازدیدتر می‌شود. بهترین کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، این است که در مورد کلماتی که ممکن است وب سایتتان با آن‌ها پیدا شود، تحقیق کنید. سپس آن‌ها را به صورت طبیعی در محتوای مورد نظرتان استفاده کنید. در مورد رفرنس‌ها هم بهتر است که به جای استفاده از ضمایر و کلماتی مثل "اینجا" و... از اسامی واقعی استفاده کنید. و در آخر، خودتان باشید، خود ِ خود ِ واقعی‌تان. 

برداشت آزاد از: searchengineland.com

@garousian_ir 

https://goo.gl/kncp9t

اشتراک‌گذاری
نظر خود را با ما در میان بگذارید