استودیو گروسیان

وقت، وقت فرود آمدن است

لندینگ‌پیج به زبان ساده

ساره موسوی

امروز می‌‌خواهیم در مورد فرود آمدن صحبت کنیم، اما فرود آمدن از نوع دیجیتالش. 

حتما تا به حال نام لندینگ‌پیج به گوش‌تان خورده است، مخصوصا اگر اهل گشت و گذار در اینترنت و سایت‌های مختلف باشید.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که لندینگ‌پیج دقیقا یعنی چه. معنای لغوی‌اش (صفحه‌ی فرود) در زبان فارسی کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما خب کاری هم نمی‌شود کرد. به همین خاطر، بعضی‌ها ترجیح می‌دهند به جای ترجمه‌ی فارسی، از همان کلمه‌ی لندینگ‌پیج استفاده کنند. حالا جدای از این بحث‌ها بیایید ببینیم این صفحه‌ی فرود، صفحه‌ی ورود، لندینگ‌پیج یا هر اسم دیگری که بشود رویش گذاشت، چیست و به چه کاری می‌آید؟

 

لندینگ‌پیج در واقع یک صفحه‌ی کاملا جدا یا صفحه‌ای از صفحات وب‌سایت است که یا می‌خواهد در مورد یک موضوع، محصول یا خدمت خاص صحبت کند، یا می‌خواهد با هدف تبلیغات، اطلاعات خاصی از کاربران دریافت کند، یا حاوی هدیه‌ای خاص برای کاربران است و یا می‌خواهد ترافیک وب‌سایت‌ را افزایش دهد. برای ورود به این صفحه، راه‌های مختلفی وجود دارد:

 

  • تبلیغات بنری یا کلیکی انجام بدهیم؛ یعنی یک بنر یا آگهی تبلیغاتی در وب‌سایت خودمان یا وب‌سایت‌های دیگر قرار بدهیم که کاربران علاقه‌مند رویش کلیک کنند و در واقع در این صفحه فرود بیایند. این روش، پرکاربردترین روش برای ورود به لندینگ‌پیج‌ها است.
  • اطلاعیه‌ی ایمیلی بفرستیم؛ یعنی ایمیلی حاوی لینک یا بنر لندینگ‌پیج‌مان به کاربران اینترنت بفرستیم و آن‌ها را تشویق کنیم که با کلیک بر روی آن لینک، وارد صفحه‌ی فرود ما بشوند.*
  • تبلیغات گوگلی انجام بدهیم؛ یعنی از گوگل بخواهیم که هر گاه فردی در مورد موضوعی که به لندینگ‌پیج ما مربوط می‌شود جستجو کرد، در قسمت تبلیغات خودش، لندینگ پیج ما را هم معرفی کند.
  • در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار بگیریم؛ یعنی از لحاظ سئو لندینگ‌پیج‌مان را آن‌قدر غنی و پربار کنیم تا وقتی کاربران در موتورهای جستجو در مورد موضوع مورد نظر ما جستجو کردند، لندینگ‌پیج ما را در صدر نتایج ببینند.

 

لندینگ‌پیج‌ها انواع مختلفی دارند؛ این‌جا به شکلی مختصر و مفید بعضی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

  • لندینگ‌پیج‌های فرمی (Lead Capture Landing Pages)
    این لندینگ‌پیج‌ها شامل فرمی برای گرفتن اطلاعات هستند و معمولا برای این ساخته می‌شوند که اطلاعات شما، مخصوصا ایمیل یا شماره تلفن‌تان را دریافت کنند و بعدا در تبلیغات ایمیلی یا پیامکی از آن‌ها استفاده کنند.
  • لندینگ‌پیج‌های چندصفحه‌ای یا مایکروسایت‌ها (Microsites)
    این لندینگ‌پیج‌ها در واقع سایت‌های بسیار کوچک چند صفحه‌ای هستند. معمولا دو یا سه صفحه بیشتر ندارند. بازی‌های تبلیغاتی در این شکل از لندینگ‌پیج قرار می‌گیرند. نمونه‌ای از این نوع لندینگ‌پیج، بازی هندونه به شرط چاقوی صباویژن است که توسط تیم ما طراحی و اجرا شد.
  • صفحات داخلی سایت (Internal Website Landing Pages)
    لندینگ‌پیج‌هایی که در واقع بخشی از خود وب‌سایت هستند و صفحه‌ای از صفحات آن به شمار می‌روند. گاهی صفحه‌ی اول بعضی از وب‌سایت‌ها در این دسته از لندینگ‌پیج‌ها قرار می‌گیرد؛ چرا که تمام اطلاعاتی که کاربر نیاز دارد در مورد اعضای شرکت، خدمات و روش‌های تماس به دست بیاورد، در همین صفحه به نمایش گذاشته شده است. حتی گاهی بعضی از وب‌سایت‌ها برای معرفی پروژه‌های خود، صفحاتی طراحی می‌کنند که اگر به تنهایی دیده شوند، می‌توانند حکم یک لندینگ‌پیج کامل را داشته باشند. صفحه‌ی اول و صفحات پروژه‌های وب‌سایت ما در این دسته از لندینگ‌پیج‌ها قرار می‌گیرند.

 

حالا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چه طور می‌شود لندینگ پیج ساخت؟

راستش را بخواهید، یک سری وب‌سایت خارجی هستند که در واقع حکم فروشگاه لندینگ‌پیج را دارند و شما می‌توانید با سر زدن به آن‌ها با انواع مختلفی از لندینگ‌پیج‌های آماده رو‌به‌رو شوید و هر کدام که به دردتان می‌‌خورد را انتخاب کنید، مثل: Instapage ، Leadpages ، Unbounce و...

اگر هم علاقه‌مند هستید که لندینگ‌پیج اختصاصی خودتان را داشته باشید که شبیه هیچ لندینگ‌پیج دیگری نباشد، می‌توانید با شرکت‌های مختلفی که در زمینه‌ی طراحی و برنامه‌نویسی سایت فعالیت می‌کنند، مثل شرکت ما تماس بگیرید. ما می‌توانیم برای شما لندینگ‌پیج‌هایی خلاقانه و متفاوت بسازیم و کمک کنیم که هرچه‌ زودتر به هدفی که در سر دارید، برسید. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر لندینگ‌پیج‌هایی که تا‌ به حال طراحی کرده‌ایم، بسیار موفق بوده‌اند و بازخوردهای خیلی خیلی خوبی دریافت کرده‌اند. ما از بین‌شان ۳تا را بیشتر دوست داریم: کمپین ماه‌رمضان صباویژن، کمپین ۳۶۰ درجه‌ی صباویژن و کمپین هندونه به شرط چاقوی صباویژن.

 

 

* البته ما با فرستادن بیش از اندازه‌ی اطلاعیه‌های ایمیلی موافق نیستیم. چون معمولا این کار، وجهه‌ی خوبی بین مردم ندارد و ایمیل‌ها بیشتر شکل هرزنامه و اسپم به خودشان می‌گیرند.

 

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر دوست داشتید، می‌توانید نظرات، سوالات و پیشنهادات‌تان را به ما توییت کنید. منتظرتان هستیم.

اشتراک‌گذاری
نظر خود را به ما توئیت کنید