تبریک بگو، وگرنه می‌میری!

به مناسبت روز جهانی تبریک گفتن! (الکی)

ساره موسوی

حتما شما هم دیده‌اید که تازگی به خیلی از صفحه‌های اینستاگرام یا توییتر که سر می‌زنیم، با پست‌هایی مواجه می‌شویم که در حال تبریک گفتن یک رویداد خاص هستند که گاهی هیچ ربطی به هیچ یک از کارهایی که آن شخص یا صفحه انجام می‌هد، ندارد! بعضی از این رویدادها این‌قدر خنده‌دار هستند که آدم با خودش فکر می‌کند که واقعا از کجا همچین فکری به ذهن بنده‌خدایی که این روز را به این اسم ثبت کرد، رسیده است!

 

ساختن مناسبت‌های مختلف و همراه شدن آدم‌ها با یکدیگر به بهانه‌های خاص، خیلی زیبا و لذت‌بخش است، ما هم هیچ مشکلی با این قسمت داستان نداریم، اما مثلا روز جهانی پزشک چه ارتباطی به صفحه‌ای دارد که مربوط به یک آژانس تبلیغات آنلاین یا یک کتابفروشی خاص یا یک استودیوی عکاسی از کودکان است؟!

گاهی حتما نیاز نیست که با جمع همراه شویم. داستان هر جمعی، داستان جمع ما نیست. نیاز نیست تا چند پیج دیدیم که در حال تبریک گفتن مثلا «روز چرخیدن کلید در قفل در»* هستند، ما هم سریع دست به کار بشویم و این روز را به همه تبریک بگوییم! 

راستش را بخواهید، ما بچه‌های استودیو گروسیان این‌قدر روی این پست‌های از این دست حساس شده‌ایم که تا چشم‌مان به یکی از آن‌ها می‌خورد، سریع می‌رویم سراغ عکس‌ها و پست‌های دیگری که به هیچ چیز ربط ندارند، مگر اتفاقات واقعی زندگی. 

 

 به نظرتان بهتر نیست که به فکر بیفتیم و مناسبت‌های مربوط به خودمان، زندگی‌مان و کارمان را بسازیم؟

شاید بهتر باشد که به جای گشتن به دنبال مناسبت‌های مختلف برای پر کردن جای خالی محتوای وب‌سایت یا شبکه‌های مجازی‌مان، شروع کنیم به تولید محتوای مرتبط با کسب و کار و تجارت‌مان؛ محتوایی که از ما شروع می‌شود.

شاید بهتر باشد که دست از این همه دنباله‌رو بودن برداریم و تبدیل شویم به خودمان!

هان؟ نظر شما چیست؟

 

*همچین مناسبتی وجود ندارد و فقط یک شوخی بود برای بهتر رساندن مطلب.

@garousian_ir 

https://goo.gl/JbLLEV

اشتراک‌گذاری
نظر خود را با ما در میان بگذارید