بیلبوردهایی که دل ما را بردند

این قسمت: تلیسمان

ساره موسوی

مدت زیادی است که تبلیغات محیطی در ایران هم حسابی پیشرفت کرده است و گه‌گاه با بیلبوردهای خلاقانه و توجه‌برانگیزی مواجه می‌شویم. در میان این بیلبوردهای دوست‌داشتنی، یکی از آن‌ها خیلی خیلی دل ما را برده‌ است و واقعا دوست‌ش داریم: بیلبوردهای تبلیغاتی رنو تلیسمان. 

 

فکر می‌کنم بیلبوردهای تلیسمان کاملا متفاوت هستند و یک جورهایی از کلیشه‌ها گذر کرده‌اند. داستان از این قرار است که رنو برای تبلیغ اتومبیل جدید خود، آن را در جاهایی از خود تهران، مثل میدان حسن‌آباد یا اتوبان صدر و … به نمایش گذاشته است و تصویرهای دوست‌داشتنی و بسیار زیبایی به وجود آورده است.

 

Talisman.jpg (416 KB)

 

اگر بخواهم از حسم بگویم، اولین بار که بیلبورد تلیسمان در میدان حسن آباد را دیدم، واقعا به وجد آمدم؛ آن‌قدر که برگشتم و دوباره نگاهی عمیق‌تر به آن انداختم. آن‌قدر احساس خوب و نزدیکی با این بیلبورد پیدا کردم که برایم عجیب بود و حتی کمی هم منقلب شدم. انگار این بیلبورد کنار تبلیغ اتومبیلی جدید، داشت زیبایی‌های تهران را هم به یادم می‌آورد و اصالت و خاص بودن این اتومبیل را با قدمت و اصیل بودن بنای میدان حسن‌آباد کنار هم می‌گذاشت. انگار داشت اعتماد به نفس کمی را که خیلی از ایرانی‌ها دچارش هستند، با همین تصویر از بین می‌برد و دوباره احساس باارزش بودن و خاص بودن به ما می‌داد. راستش من که اصلا اهل اتومبیل و اخبار اتومبیل‌ها و این چیزها نیستم، حسابی به تلیسمان علاقه‌مند شدم و این احساس در من به وجود آمد که اصلا این خودرو مخصوصِ مخصوصِ ما ایرانی‌ها ساخته شده است. 

 

فکر می‌کنم تمام این احساسات را مدیون محتوایی هستیم که از جنس خودمان است. عکاسی در مکان‌های ایرانی و رو‌به‌رو شدن با فضاهایی که برای‌مان آشناست و شاید بارها از آن‌ها گذر کرده باشیم واقعا کار دوست‌داشتنی‌ای است. راستش شجاعتی که در این بیلبوردها به چشم می‌خورد، خیلی ستودنی است.

 

1200-615-T-2_ig_w1200_h615.jpg (129 KB)

 

نظر شما درباره‌ی بیلبوردهای رنو تلیسمان چیست؟ خوشحال می‌شویم که بیلبوردهایی که تا به حال دوست داشته‌اید، چه ایرانی و چه غیر ایرانی به ما معرفی کنید و درباره‌شان برای‌مان بنویسید. 

@garousian_ir 

https://goo.gl/VnCYo2

#بلاگ #بیلبورد #رنو #تلیسمان

اشتراک‌گذاری
نظر خود را با ما در میان بگذارید