ما هم غُر زدن بلدیم

ساره موسوی

ماهی که گذشت، ماه شلوغی بود و البته آلوده! کارهای دوست‌داشتنی زیادی برای انجام دادن داشتیم و آلودگی هوا با وجود ضررهای زیادش به جسم و روح‌مان، باز هم نمی‌توانست جلوی کار کردن‌مان را بگیرد. 

از آن‌جایی هم که می‌خواهیم تیم‌مان را بزرگ‌تر کنیم، کلی آگهی استخدام این ور و آن ور گذاشتیم تا شاید هم‌تیمی مورد نظرمان بالاخره با اسب سفید، سر و کله‌اش پیدا شود. به همین خاطر، روزهای زیادی، به جلسات مصاحبه و رد و بدل کردن پیام‌های استخدام گذشت.

حالا که صحبت از استخدام شد، بگذارید کمی برایتان غر بزنیم. راستش در این مدت، ایمیل‌های درخواست همکاری بسیار زیادی به دست‌مان رسیده است، اما گاهی که به حجم زیاد آن‌ها نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که از بین صدها ایمیل، تنها به تعداد انگشت‌های دست، رزومه‌های تقریبا قابل قبول وجود دارد و از بین این چندتا هم، شاید یک یا دو نفر از هر نظر مطلوب ما باشند، خیلی تعجب می‌کنیم. 

ما آدم‌های سخت‌گیری نیستیم، اما اکثر رزومه‌ها و نمونه‌کارهایی که می‌بینیم، واقعا ضعیف هستند و معمولا هم دوستان جویای کار، دستمزد نامتناسبی با توانایی خود درخواست می‌کنند.

راستش را بخواهید، گاهی خیلی ناامید می‌شویم! با خودمان می‌گوییم شاید مسئله‌ی اصلی، واقعا نبودن کار نیست، بلکه نبودن نیروی کار درست و حسابی است. شاید بهتر است به جای غر زدن در مورد نبودن کار و سختگیری کارفرماها، روی خودمان تمرکز بیشتری داشته باشیم و توانایی‌های‌مان را تقویت کنیم. شاید بهتر است به جای الکی الکی گذراندن دوره‌های خاص و دانشگاهی، درست کار کردن را یاد بگیریم.

@garousian_ir 

https://goo.gl/S12vF3

اشتراک‌گذاری
نظر خود را با ما در میان بگذارید