همکاری همسرانه

ساره موسوی

همسر بودن و همکار بودن، در عین حال که خیلی شیرین است، جاهایی هم پیش می‌آید که حسابی سخت می‌شود! شیرینی‌اش که معلوم است دیگر، این‌که شما و همسرتان بیرون از خانه هم باز کنار هم هستید و می‌توانید کلی تجربه‌ی جالب و متفاوت و دوست‌داشتنی، خارج از محیط خانه داشته باشید. شناخت خوبی هم که بین‌تان وجود دارد، باعث می‌شود در کار هماهنگ‌تر عمل کنید و از پس انتظارات هم بهتر برآیید. 

اماااا جای سختش هم آن‌جاست که باید بتوانید مرز بین روابط خانوادگی و کاری را خیلی خوب رعایت کنید تا هم دلخوری‌های اشتباه بین‌تان پیش نیاید و هم روند کارها به مشکل برنخورد. 

من و مسعود گروسیان هم یکی از همین زوج‌های همکار هستیم. از ازدواج‌مان چند سالی می‌گذرد، اما سن و سال همکاری‌مان، یک سال و نیم است و اگر راستش را بخواهید، در این مدت، کمتر زمانی پیش آمده است که درگیر آن قسمت سختی بشویم که برایتان گفتم. 

اگر دوست داشته باشید دلیلش را بدانید، باید بگویم که شاید بزرگترین علتش این است که زمانی که در محیط کار به سر می‌بریم، هر لحظه به خودمان یادآور می‌شویم که انتقادها و پیشنهادات کاری‌مان هیچ ربطی به رابطه‌ی همسرانه‌مان ندارد و اگر حتی ناراحتی‌ای بین‌مان پیش بیاید، فقط و فقط به این‌جا و کاری که انجام داده‌ایم ربط دارد، نه به چیزی که هستیم. یکی دیگر از دلایلش هم این است که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که درخواست‌های کاری‌مان را با احترام بسیار زیاد به هم بگوییم و وقتی هم پشت در خانه می‌رسیم، کارمان را همان‌ دم در رها می‌کنیم و برای هم، فقط و فقط می‌شویم همسر. 

البته که گاهی همسری و همکاری را قاطی می‌کنیم و گاهی هم رفتار درستی را که باید، نشان نمی‌دهیم. اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این نکته‌ها را همیشه به یاد داشته باشیم و به درست‌ترین شکل، عملی‌شان کنیم.

مسعود گروسیان و ساره موسوی

راستی، اگر شما هم مثل ما با همسرتان همکار هستید، خیلی خوشحال می‌شویم که از تجربه‌های مشترک‌تان برای‌مان بنویسید و بگویید که شما چه کارهایی را انجام می‌دهید که بتوانید وظایف همسرانه و همکارانه‌تان را به خوبی از هم تفکیک کنید. 

امیدواریم که همیشه موفق باشید و در کنار هم کلی تجربه‌ی لذت‌بخش و فوق‌العاده داشته باشید.

@garousian_ir 

https://goo.gl/k6rf9Q

اشتراک‌گذاری
نظر خود را با ما در میان بگذارید